Samsung Product Image Gallery Guidelines

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Strategy

All content should reflect their brand strategy & design identity.

삼성전자의 글로벌 브랜드 정체성과 전략을 일관되게 표현해야 하는 ‘samsung.com’.

고객과의 커뮤니케이션 요소 중 가장 중요한 제품 사진을 브랜드 전략에 따라 촬영하고, 편집 활용할 수 있도록 ‘Product Image Gallery Guideline’을 개발하였습니다. 새로운 브랜드 전략 수립과 함께 소비자 중심의 가치전달로써 커뮤니케이션 전략이 변화함에 따라 ‘제품 중심(기능, 기술) 콘텐츠’에서 ‘소비자 중심(편익, 가치) 콘텐츠로 변화하게 되었습니다. 따라서 삼성전자 GMO, 각 제품 담당부서, 제일기획과 같은 아트디렉터, 포토그래퍼와 같은 다양한 이해관계가자 브랜드 가치에 공감하고 그에 적합한 콘텐츠를 제작할 수 있도록, 소비자 중심의 콘텐츠 및 정보 전달을 목표로 새로운 이미지 가이드라인를 제시하였습니다. 

Accelerating discoveries and possibilities

have now became a core of Samsung’s brand personality. The accelerating pace of Samsung product innovation together with premium marketing has consistently demonstrated to customers what Samsung stands for.

Compelling Samsung Brand Narrative

We’re not satisfied with simply being a globally celebrated brand. We continue to strive to become a brand that consumers will fall in love with. That’s why Samsung aims to be a best – in – class digital content creator. Compelling brand narrative will attract and invite customers to engage with the Samsung brand in a more personal manner.

WE HAVE HIGH CALIBER PEOPLE SPECIALIZED IN DESIGN AND HAVE THE KNOW-HOW IN UX DESIGN FOR AUTOMOBILE AND MOBILE.

Whatever challenge your company might face, you don’t have to solve it alone.
Let’s talk about the future of your business – Whatever it takes, ZEDA makes it real.